dag 37 7 december Russell - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu dag 37 7 december Russell - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu

dag 37 7 december Russell

Blijf op de hoogte en volg claudia

07 December 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Slippers verwisseld voor wandelschoenen.
Deze ochtend hadden we vrij dus ik heb me slippertjes maar weer even verwisseld voor me wandelschoenen. Om half 10 heb ik de ferry naar Russel genomen het was ongeveer 20 minuten varen. Aan de overkant zag het er heel gezellig uit. Overal zaten mensen op terrasjes, liepen over het strand of waren de winkels aan het bezichtigen. Ik had van te voren al even gekeken waar ik heen wilde op naar de wandelroute. Toen ik bij het pad aan kwam stond er een bord met de tekst ''kiwi gebied" dus ik dacht zal ik dan geluk hebben om ze dan eindelijk te zien. Het eerste pad wat ik volgde liep heel mooi tussen de bomen door. Halverwege moest ik een keuze maken of ik links of rechts ging. Ik ging eerst rechts. Het was beetje klimmen naar boven maar was goed te doen. Halverwege was een bankje waar je uitzicht had op het dorpje en het water ik heb daar even heerlijk gezetten. Daarna weer heerlijk verder gelopen en goed om me heen gekeken of ik de kiwi zag. Na ongeveer 10 minuten het pad gevolgd te hebben stond ik opeens in een straat met allemaal huizen. Dus ben ik het pad maar weer terug gelopen terug naar de plek waar ik rechts ging. Dus nu het linker pad genomen. Die was niet zo heel lang. En die kwam uit bij het strand met uitzicht op de bootjes. Dus ben ik maar weer even gaan zitten op een boomstronk. Ik ben er wel achter gekomen deze vakantie dat ik uren naar dingen kan kijken terwijl het helemaal niet beweegt. Na een half uurtje ben ik over allemaal rotsen terug naar het dorpje gelopen toen ik aankwam zag ik dat ze hier een ijskraam hadden. Even heerlijk een ijsje genomen. Om 12 uur nam ik de ferry terug naar Paihia want ik wilde voordat ik vertrok met de bus nog even langs de supermarkt om drinken te kopen. Om half 2 mochten we onze spullen in de bus doen ook nu gingen we weer met een klein busje. Dus ik had lekker een plekje achterin de bus genomen op de 1 zit rij even lekker niemand naast me. Er bleven maar mensen komen naar de bus ik begon me af te vragen waar al deze mensen moesten zitten. En inderdaad het ging ook niet passen. 2 mensen paste er niet meer bij. Toen ging de buschauffeur de namenlijst checken om te kijken wie er wel of niet opstonden na wat mensen de bus in en uit en wat telefoontjes zijn we om 2 uur vertrokken naar Auckland. Tijdens de rit zijn we 1x gestopt voor een plaspauze. Om 6 uur kwamen we in Auckland. Morgen vertrek ik voor 2 dagen naar Hahei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Een droom die uitkomt

Ik ga tijdens mijn reis vrienden opzoeken die in Nieuw Zeeland wonen.
En ik ga met een Stray bus 6 weken rondreizen door Nieuw Zeeland.
Een wens van mij die nu echt werkelijkheid word.

De Nieuw-Zeelandse cultuur is een samensmelting van Maori en Europese cultuur. Vanwege het prachtige landschap zijn er vele outdoor activiteiten. Black of White Water Rafting, abseilen of in een band over rivieren glijden. Minder avontuurlijk ingesteld? Een helikoptervlucht over dit 'Lord of the Rings-landschap' is ook geweldig.

Aantal inwoners : 4.115.771
Oppervlakte : 270.534 km²
Hoofdstad : Wellington
Taal : Engels, Maori
Nationale feestdag : 6 februari
Munteenheid : Nieuw-Zeelandse dollar (NZD)



Weer & klimaat van Nieuw Zeeland

Over het algemeen kent Nieuw-Zeeland een gematigd zeeklimaat. Het noorden, dat dichter bij de evenaar ligt, is iets warmer dan het zuiden, maar de grootste klimatologische verschillen zijn te vinden tussen de west- en oostkust van het Zuidereiland. De veelal uit het westen waaiende wind zorgt voor uitzonderlijk veel neerslag in het zuidwesten, waar jaarlijks zo'n 8000 mm regen valt. Ten oosten van de Nieuw-Zeelandse Alpen is het veel droger. De zonnigste regio's zijn Nelson en Marlborough in het noorden van het Zuidereiland, waar veel wijngaarden zijn te vinden. Hier valt op jaarbasis gemiddeld 230 mm neerslag. In de Nieuw-Zeelandse Alpen valt tijdens de winter de neerslag veelal als sneeuw en hier zijn dan ook meerdere skigebieden te vinden. Northland en Bay of Plenty in het noorden van het Noordereiland kennen een subtropisch klimaat en hier bevinden zich veel kiwiplantages.

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

maandag 19 december weer thuis

18 December 2016

zondag 18 december taipei

17 December 2016

17 december dag van vertrek

16 December 2016

Vrijdag 16 december dag voor vertrek (terugreis)

15 December 2016

15 december
claudia

Actief sinds 28 Sept. 2016
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 22072

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2016 - 19 December 2016

Een droom die uitkomt

Landen bezocht: