6 december Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu 6 december Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu

6 december Cape Reinga

06 December 2016 | Nieuw Zeeland, Paihia

Dagje zandhappen.
Vandaag stond er een super mooie dagtrip op het programma namelijk naar het Noordelijkste puntje toe (kijk maar op het kaartje). Om 7 uur moesten we klaar staan om te gaan, iedereen stond netjes op tijd klaar komt de bus te laat (lekker). Om 8 verlieten we dan eindelijk Paihia. Om 10 uur kwamen we aan bij de eerste koffieshop. Als je nog eten/drinken wilde kopen voor onderweg moest je het hier doen, want we kwamen geen winkel meer tegen. Iedereen voorzien was van eten/drinken gingen we weer verder. We gingen van een verharde weg opeens over naar een onverharde weg en ik zag het strand en de zee steeds dichterbij komen. Ik denk wat gebeurt hier we gaan toch niet met de bus het strand op. Ja hoor het gebeurde echt daar ging de bus zo het strand op. Dan denk je we rijden zachtjes over het strand nee hoor gewoon 100 km per uur. (Het kan hier allemaal) na 20 min rijden op het strand zijn we gestopt om even foto’s te maken. Toch wel bizar opeens een touringbus op het strand. Snel erna zijn we van het strand afgegaan en door de duinen weer naar de verharde weg. Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we weer op een onverharde weg terecht en dat liep over na water weer stopte de bus niet de bus gaat er gewoon doorheen. Na wat bochten naar links en rechts, kwamen we op een plek met een grote zandberg en waterplassen. Daar stond de bus opeens stil. We gingen allemaal uit de bus en kregen allemaal een board in ons handen. Nu denk je een board. Ja we gaan zandboarden. Voor de mensen die niet weten wat het is. Je gaat op je buik op een board liggen je ellenbogen gebogen en je tilt de voorkant van het board een klein beetje op. En daar ga je dan. Op naar beneden. En hopen dat je niet gaat zandhappen. Als je beneden bent denk je goed na of je nog wel een keertje wilt. want de weg omhoog is ontzettend stijl. Na 2x glijden was ik er wel klaar mee dus me board maar opgeruimd en even uit puffen in de zon, want die was vandaag weer heerlijk aanwezig.(filmpje staat onder het kopje video's) Toen iedereen was uitgegleden zijn we door gereden naar Cape Reinga. Dat is het noordelijkste puntje van Nieuw-Zeeland. Toen ik uit de bus stapte leek het buiten wel een sauna. (maar ik mag niet klagen want alles is beter dan in nederland als ik de verhalen mag geloven) na ongeveer 10 min wandelen kwam ik aan bij de watertoren jeetje wat is dat mooi zeg met uitzicht op zee. Ik kon wel foto's blijven schieten. Daarna zijn we naar een souvenir shop gereden waar ze allemaal houten spulletjes verkochten. Maar daar was iedereen snel uitgekeken dus op naar de plek waar je vis en patat kon eten. Ik heb niks genomen want ik heb nog eten in het hostel (aangezien ik bijna klaar ben met me rondreis kan ik het maar beter mijn aangeschafte voorraad allemaal opmaken). Morgen vertrek ik pas om 2 uur om weer terug te gaan naar Auckland dus heerlijk nog even tijd om s'morgens hier nog even rond te kijken. Maar nu eerst douchen want overal ja echt overal zit zand zand zand.

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Paihia

Totaal aantal bezoekers 22083