4 december Auckland. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu 4 december Auckland. - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu

4 december Auckland.

Blijf op de hoogte en volg claudia

04 December 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag ga ik de toerist uithangen in Auckland. Thuis heb ik allerlei dingen uitgestippelt en daarvan staat er vandaag ook een op het programma.
Omdat mijn verblijf uit twee verschillende boekingen bestaat moest ik vanmorgen even uitchecken in mijn hostel om vanmiddag om 2 uur weer in te checken in hetzelfde hostel. Bepakt en bezakt met camera, go pro en een zakje lef ga ik Auckland in. Gisteren heb ik me aangemeld om weer iets geweldigs te gaan doen, om half 12 moest ik me dan melden bij de Skytower. Hoe dichterbij ik kwam hoe groter die werd ik had me gemeld bij de balie natuurlijk was ik weer te vroeg dus moest ik nog even wachten totdat iedereen er was. De mooiste foto’s krijg je immers als de zon volop schijnt en dat doet het nu, dus op naar de Skytower. De lift omhoog was alleen al een groot avontuur deze gaat meteen naar de 51ste verdieping hier kun je bungydumpen vanaf een hoogte van 192 meter maar ik ga nog even verder. we stijgen naar de 61ste verdieping. Eenmaal boven krijg je een overall aan en een tuigje om daarna moest ik vooraan komen staan want ik mocht voorop tijdens de walk. (had ik even geluk) we werden vast gemaakt aan een touw. Eenmaal buiten werden we weer anders vastgemaakt na 10x checken of we goed vastzaten ging eindelijk het hekje open. Je loopt over een smalle rand rond de toren op een hoogte van 220 meter. Tijdens het lopen werd er heel veel verteld tegen ons wat er om ons heen te zien was, we mochten ook op de rand gaan staan en naar achteren leunen. Het was echt super cool. Na de skywalk heb ik nog even rondgelopen op verdieping 51 en mooie foto’s gemaakt. Na genoeg kiekjes geschoten te hebben en wat eten en drinken ben ik naar beneden gegaan. Ik ben even langs het hostel gelopen om me weer in te checken. Daarna heb ik lekker rond gelopen in Auckland. Ik kan jullie vertellen Auckland is geen stad voor mij. Overal op straat zitten mensen te bedelen en het is zo druk. Maar ja het kan niet altijd leuk zijn. De rest van de middag heb ik in het zonnetje gezeten want ja vakantie is ook een kleurtje op doen. Morgen vertrek ik weer naar een andere locatie.

  • 04 December 2016 - 10:13

    Andre:

    Claudia jy doet er ook alles aan zodat je moeder je per direct naar huis zou willen halen

  • 04 December 2016 - 10:34

    Wilma:

    André klinkt gek maar ik begin er aan te wennen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Een droom die uitkomt

Ik ga tijdens mijn reis vrienden opzoeken die in Nieuw Zeeland wonen.
En ik ga met een Stray bus 6 weken rondreizen door Nieuw Zeeland.
Een wens van mij die nu echt werkelijkheid word.

De Nieuw-Zeelandse cultuur is een samensmelting van Maori en Europese cultuur. Vanwege het prachtige landschap zijn er vele outdoor activiteiten. Black of White Water Rafting, abseilen of in een band over rivieren glijden. Minder avontuurlijk ingesteld? Een helikoptervlucht over dit 'Lord of the Rings-landschap' is ook geweldig.

Aantal inwoners : 4.115.771
Oppervlakte : 270.534 km²
Hoofdstad : Wellington
Taal : Engels, Maori
Nationale feestdag : 6 februari
Munteenheid : Nieuw-Zeelandse dollar (NZD)



Weer & klimaat van Nieuw Zeeland

Over het algemeen kent Nieuw-Zeeland een gematigd zeeklimaat. Het noorden, dat dichter bij de evenaar ligt, is iets warmer dan het zuiden, maar de grootste klimatologische verschillen zijn te vinden tussen de west- en oostkust van het Zuidereiland. De veelal uit het westen waaiende wind zorgt voor uitzonderlijk veel neerslag in het zuidwesten, waar jaarlijks zo'n 8000 mm regen valt. Ten oosten van de Nieuw-Zeelandse Alpen is het veel droger. De zonnigste regio's zijn Nelson en Marlborough in het noorden van het Zuidereiland, waar veel wijngaarden zijn te vinden. Hier valt op jaarbasis gemiddeld 230 mm neerslag. In de Nieuw-Zeelandse Alpen valt tijdens de winter de neerslag veelal als sneeuw en hier zijn dan ook meerdere skigebieden te vinden. Northland en Bay of Plenty in het noorden van het Noordereiland kennen een subtropisch klimaat en hier bevinden zich veel kiwiplantages.

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

maandag 19 december weer thuis

18 December 2016

zondag 18 december taipei

17 December 2016

17 december dag van vertrek

16 December 2016

Vrijdag 16 december dag voor vertrek (terugreis)

15 December 2016

15 december
claudia

Actief sinds 28 Sept. 2016
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 22048

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2016 - 19 December 2016

Een droom die uitkomt

Landen bezocht: