Van Sydney naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu Van Sydney naar Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu

Van Sydney naar Auckland

Blijf op de hoogte en volg claudia

01 November 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Yes het laatste stukje vliegen want na deze rit ben ik er wel klaar kan voorlopig geen vliegtuig meer van binnen zien. Om 1 uur vertrokken we naar Auckland. Het tijd verschil met Sydney en Auckland is 2 uur. Tijdens de vlucht moest ik een kaart invullen met mijn gegevens en wat ik kom doen enz. en wat ik allemaal bij me heb. Gelukkig hebben 2 mensen me heel lief geholpen want na zo lang reizen willen mijn hersens niks meer vertalen. Om 17.30 ben ik geland in Auckland. Alles stond netjes aangegeven waar je heen moest. Toen ik bij de paspoortcontrole kwam stond er een lange rij. Eenmaal aan de beurt keek de man naar mijn ingevulde briefje en zette een stempel in mijn paspoort ik mocht doorlopen op naar me koffer. Gelukkig was mijn koffer er heel snel. Nadat ik mijn koffer had moest ik weer in een rij gaan staan want toen werd mijn koffer gescand. Na het scannen bereikte ik dan eindelijk de uitgang. En daar stond Sjaak mij op te wachten. We hebben even wat gedronken op het vliegveld omdat er veel file was om het vliegveld heen. Om 19.00 zijn we gaan rijden naar hun huis. Om 22.00 was ik bij Sjaak en Erika thuis. Nog even wat gedronken en om 23.00 heerlijk naar bed gegaan.

• 01 November 2016 - 01:58

Erika Van Der Meer:

Hoi Claudia. Hartstikke leuk om je nu eindelijk hier bij ons te zien na mee geleefd te hebben met al je voorbereidingen. Zo te merken heb je een goede nacht gemaakt, want ik heb je vanmorgen niet gezien!
    Ik weet zeker dat je een geweldige tijd gaat hebben hier in ons nieuwe vaderland. Wij hebben het hier geweldig naar ons zin en aan het einde van de reis zal je zeker begrijpen waarom.
    Even een woordje naar iedereen in Nederland; het gaat helemaal goed komen met Claudia en haar avonturen en ze gaat een fantastische tijd tegemoet.

Zie je later vanmiddag weer!

• 01 November 2016 - 06:13

Claudia Kroon:

Hoi Claudia
    Wat een superreis heb je gehad maar op plaats van bestemming eindelijk

• 01 November 2016 - 08:48

Wilma:

Hi Claudia,
    Wat een reis, maar gelukkig ben je nu bij Erika en Sjaak en kun je even bijkomen voordat je aan je rondreis begint.
    Geniet ervan. Doe Erika, Sjaak, Nydia en Kaya de groetjes van ons.

Dikke kus.

• 01 November 2016 - 10:01

Andre Akkerman:

Hoi Claudia, wat fantastisch dat ik je reis zo kan en mag volgen.
    Heel veel plezier en ga vooral genieten meid

• 01 November 2016 - 18:59

Conny:

Heyyy Claudia,

Een hele mooie vakantie in Nieuw-Zeeland, ik ga je volgen, veel plezier !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Een droom die uitkomt

Ik ga tijdens mijn reis vrienden opzoeken die in Nieuw Zeeland wonen.
En ik ga met een Stray bus 6 weken rondreizen door Nieuw Zeeland.
Een wens van mij die nu echt werkelijkheid word.

De Nieuw-Zeelandse cultuur is een samensmelting van Maori en Europese cultuur. Vanwege het prachtige landschap zijn er vele outdoor activiteiten. Black of White Water Rafting, abseilen of in een band over rivieren glijden. Minder avontuurlijk ingesteld? Een helikoptervlucht over dit 'Lord of the Rings-landschap' is ook geweldig.

Aantal inwoners : 4.115.771
Oppervlakte : 270.534 km²
Hoofdstad : Wellington
Taal : Engels, Maori
Nationale feestdag : 6 februari
Munteenheid : Nieuw-Zeelandse dollar (NZD)

Weer & klimaat van Nieuw Zeeland

Over het algemeen kent Nieuw-Zeeland een gematigd zeeklimaat. Het noorden, dat dichter bij de evenaar ligt, is iets warmer dan het zuiden, maar de grootste klimatologische verschillen zijn te vinden tussen de west- en oostkust van het Zuidereiland. De veelal uit het westen waaiende wind zorgt voor uitzonderlijk veel neerslag in het zuidwesten, waar jaarlijks zo'n 8000 mm regen valt. Ten oosten van de Nieuw-Zeelandse Alpen is het veel droger. De zonnigste regio's zijn Nelson en Marlborough in het noorden van het Zuidereiland, waar veel wijngaarden zijn te vinden. Hier valt op jaarbasis gemiddeld 230 mm neerslag. In de Nieuw-Zeelandse Alpen valt tijdens de winter de neerslag veelal als sneeuw en hier zijn dan ook meerdere skigebieden te vinden. Northland en Bay of Plenty in het noorden van het Noordereiland kennen een subtropisch klimaat en hier bevinden zich veel kiwiplantages.

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

maandag 19 december weer thuis

18 December 2016

zondag 18 december taipei

17 December 2016

17 december dag van vertrek

16 December 2016

Vrijdag 16 december dag voor vertrek (terugreis)

15 December 2016

15 december