12 december dagje met aparte wending. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu 12 december dagje met aparte wending. - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu

12 december dagje met aparte wending.

Blijf op de hoogte en volg claudia

12 December 2016 | Nieuw Zeeland, Rotorua

O wat lekker ik kwam pas om half 11 mijn bed uit, blijf hey toch raar vinden ik kom uit bed en jullie gaan naar bed. Vandaag even het dorp in geweest om me laatste souvenirs te halen. Om 5 uur kwam Mandy aan bij het hostel. Even haar spullen gedropt op haar kamer toen we op haar kamer waren was er nog 1 nederlands meisje en die vertelde dat zij in de avond naar een Maori huis ging met eten en nog meer dingen. Mandy en ik even overlegt om dit morgen te gaan doen dus wij naar het i-site centrum om te kijken voor activiteiten hier in Rotorua. Eenmaal aangekomen bij het i-site centrum zagen we de folder liggen van de Maori wij aan die vrouw vragen of het vanavond kon. (Omdat wij morgen een andere activiteit hebben gepland.) We werden door gestuurd naar de balie. De mevrouw bij de balie zei dat het kon alleen moesten we zelf een taxi naar de plek nemen omdat de bus om kwart voor 6 zou vertrekken en wij gingen pas boeken om kwart voor 6 op dat moment kwam er iemand anders aan lopen en die zij belde de buschauffeur we hadden geluk de bus was nog niet langs i-site centrum geweest. mevrouw achter de balie dacht echt wat zijn deze meiden aan het doen want we hadden echt binnen 2 tellen besloten dat we deze activiteit wilde doen. Eenmaal in de bus kwamen Mandy en ik niet meer bij. We zijn ook van die Backpackers die gewoon niet naar de prijs kijken en gewoon betalen. Eenmaal aangekomen bij het Maori huis kregen we een tafel aangewezen. Na ongeveer half uur moesten we naar buiten want toen kregen we te zien hoe onze eten klaargemaakt werd weer in zo een grote put met natte doeken,. daarna lieten ze ons een maori boot zien van 10 meter lang. We werden meegenomen naar een riviertje, waar we allemaal plaats moesten nemen. Opeens hoorde we allemaal geschreeuw en kwamen er Maori's in een boot langs. Daarna werden we naar een grote ruimte gebracht waar we ook plaats moesten nemen. Daar kregen we een uur lang een optreden met allemaal verschillende dingen. Bijv de Haka van het rugbyteam. Na afloop hebben we heerlijk gegeten. Jeetje wat is hun eten lekker zeg. En als kers op taart gingen we op zoek naar de Glowworms. Maar helaas liep dat niet helemaal als gepland. We kregen per 2 personen een zaklamp. Maar als de gids zij zet je zaklamp uit liet iedereen hem aanstaan. Dus we zagen ze niet zo heel veel helaas. Om half 10 werden we terug gebracht naar het centrum. Om 10 uur waren we bij het hostel. We zijn gelijk gaan slapen want we waren beiden moe van alle indrukken van vanavond. Echt super mooi om te zien hoe de cultuur in Nieuw-Zeeland is want je ziet er heel weinig van in het openbaar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Een droom die uitkomt

Ik ga tijdens mijn reis vrienden opzoeken die in Nieuw Zeeland wonen.
En ik ga met een Stray bus 6 weken rondreizen door Nieuw Zeeland.
Een wens van mij die nu echt werkelijkheid word.

De Nieuw-Zeelandse cultuur is een samensmelting van Maori en Europese cultuur. Vanwege het prachtige landschap zijn er vele outdoor activiteiten. Black of White Water Rafting, abseilen of in een band over rivieren glijden. Minder avontuurlijk ingesteld? Een helikoptervlucht over dit 'Lord of the Rings-landschap' is ook geweldig.

Aantal inwoners : 4.115.771
Oppervlakte : 270.534 km²
Hoofdstad : Wellington
Taal : Engels, Maori
Nationale feestdag : 6 februari
Munteenheid : Nieuw-Zeelandse dollar (NZD)

Weer & klimaat van Nieuw Zeeland

Over het algemeen kent Nieuw-Zeeland een gematigd zeeklimaat. Het noorden, dat dichter bij de evenaar ligt, is iets warmer dan het zuiden, maar de grootste klimatologische verschillen zijn te vinden tussen de west- en oostkust van het Zuidereiland. De veelal uit het westen waaiende wind zorgt voor uitzonderlijk veel neerslag in het zuidwesten, waar jaarlijks zo'n 8000 mm regen valt. Ten oosten van de Nieuw-Zeelandse Alpen is het veel droger. De zonnigste regio's zijn Nelson en Marlborough in het noorden van het Zuidereiland, waar veel wijngaarden zijn te vinden. Hier valt op jaarbasis gemiddeld 230 mm neerslag. In de Nieuw-Zeelandse Alpen valt tijdens de winter de neerslag veelal als sneeuw en hier zijn dan ook meerdere skigebieden te vinden. Northland en Bay of Plenty in het noorden van het Noordereiland kennen een subtropisch klimaat en hier bevinden zich veel kiwiplantages.

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

maandag 19 december weer thuis

18 December 2016

zondag 18 december taipei

17 December 2016

17 december dag van vertrek

16 December 2016

Vrijdag 16 december dag voor vertrek (terugreis)

15 December 2016

15 december