18 november - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu 18 november - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu

18 november

Blijf op de hoogte en volg claudia

18 November 2016 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Vandaag werd ik verschrikt wakker het was mooi weer, zouden onze activiteiten dan door gaan. Omdat het wandelen in de gletsjers bij Franz Josef niet door was gegaan (vanwege het slechte weer) had ik hier weer iets anders bedacht. Ik zou gaan stuntvliegen. Geen al te hoge verwachtingen want tot nu toe zijn mijn activiteiten bijna allemaal niet door gegaan. Je moet je onderweg in de bus inschrijven voor activiteiten en hoort dan op de dag zelf of het doorgaat. Nou je raad het denk al mijn stuntvliegen ging niet door deze keer niet door het slechte weer maar het zat helemaal vol voor vandaag. dan doen we maar iets anders. Gisterenavond heb ik even zitten puzzelen voor de route kijken of ik hem zelf kon wijzigen ivm. de aardbeving. Mijn voorkeur doorgegeven aan de organisatie dus nu wachten of er overal slaapplaats is en niet minder belangrijk of er een plekje in de bus is. Om de dag goed te beginnen heb ik eerst maar een wasje gedraaid met dit mooie weer kan het mooi drogen. Daarna ben ik heerlijk naar buiten gegaan en heb liggend aan het meer wat zonnestraaltjes opgepakt . De dagen vliegen voorbij ik ga zo eten en daarna richting mijn slaapplek en morgen weer verderop richting Queenstown.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Een droom die uitkomt

Ik ga tijdens mijn reis vrienden opzoeken die in Nieuw Zeeland wonen.
En ik ga met een Stray bus 6 weken rondreizen door Nieuw Zeeland.
Een wens van mij die nu echt werkelijkheid word.

De Nieuw-Zeelandse cultuur is een samensmelting van Maori en Europese cultuur. Vanwege het prachtige landschap zijn er vele outdoor activiteiten. Black of White Water Rafting, abseilen of in een band over rivieren glijden. Minder avontuurlijk ingesteld? Een helikoptervlucht over dit 'Lord of the Rings-landschap' is ook geweldig.

Aantal inwoners : 4.115.771
Oppervlakte : 270.534 km²
Hoofdstad : Wellington
Taal : Engels, Maori
Nationale feestdag : 6 februari
Munteenheid : Nieuw-Zeelandse dollar (NZD)

Weer & klimaat van Nieuw Zeeland

Over het algemeen kent Nieuw-Zeeland een gematigd zeeklimaat. Het noorden, dat dichter bij de evenaar ligt, is iets warmer dan het zuiden, maar de grootste klimatologische verschillen zijn te vinden tussen de west- en oostkust van het Zuidereiland. De veelal uit het westen waaiende wind zorgt voor uitzonderlijk veel neerslag in het zuidwesten, waar jaarlijks zo'n 8000 mm regen valt. Ten oosten van de Nieuw-Zeelandse Alpen is het veel droger. De zonnigste regio's zijn Nelson en Marlborough in het noorden van het Zuidereiland, waar veel wijngaarden zijn te vinden. Hier valt op jaarbasis gemiddeld 230 mm neerslag. In de Nieuw-Zeelandse Alpen valt tijdens de winter de neerslag veelal als sneeuw en hier zijn dan ook meerdere skigebieden te vinden. Northland en Bay of Plenty in het noorden van het Noordereiland kennen een subtropisch klimaat en hier bevinden zich veel kiwiplantages.

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

maandag 19 december weer thuis

18 December 2016

zondag 18 december taipei

17 December 2016

17 december dag van vertrek

16 December 2016

Vrijdag 16 december dag voor vertrek (terugreis)

15 December 2016

15 december