Het overnachten in een hostel cq. lodge. - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu Het overnachten in een hostel cq. lodge. - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu

Het overnachten in een hostel cq. lodge.

Blijf op de hoogte en volg claudia

11 November 2016 | Nieuw Zeeland, Picton

Omdat ik vandaag een extra dag in Picton ben gebleven zal ik jullie even vertellen hoe het leven in een hostel of lodge er aan toe gaat. Jullie zullen je wel afvragen hoe het nou is om in een hostel of lodge te verblijven. Nou ik kan je alvast zeggen het is een groot kippenhok. Je wordt door de Straybus afgezet bij je hostel of lodge je gaat jezelf inchecken dan geef je door hoeveel nachten je er wilt verblijven. Als je gekozen hebt wat voor kamer je wilt (een gedeelde kamer of een privé kamer) krijg je een sleutel of pasje voor de kamer, ik heb tot nu toe altijd nog gekozen voor een gedeelde kamer want dat is super gezellig. Soms is de vraag met wie je op de kamer slaapt. Op sommige plekken slaapt alleen de straygroep maar soms nog andere dus het is altijd feest. Je moet zelf altijd nog je bed opmaken. (Dus als ik thuis kom hoeft papa het niet meer te doen). Daarna moet je meestal zelf zorgen voor het avondeten, maar bij sommige plekken kan je eten bij boeken. (Soms wel handig als je geen zin hebt om te koken). Na het eten breng je meestal door met meerdere om gezellig te kletsen of een spelletjes te doen. Of je gaat lekker op tijd naar bed. Alleen het nadeel is van de gedeelde kamers is; de een gaat vroeg slapen de andere laat dus soms wordt je wakker van mensen die laat naar bed gaan want dan moet opeens al het licht aan. En je hebt last van snurkende mensen (net zo als thuis). Maarja dan heb ik het voordeel dat ik slecht hoor met een oor, ik ga op me goede oor liggen en het gesnurk wordt minder. Toch nog ergens goed voor me oor.
De fotos van vandaag kunnen schokkende beelden bevatten, dus schrik niet.

  • 11 November 2016 - 09:42

    Jeroen:

    Snurk ik dan als ik slaap

  • 11 November 2016 - 10:13

    Claudia:

    Hoiii
    Godallemachtig wat een kolerezooi:-)
    Hahaha en hostels ja ach gewoon je verstand op nul en ff genieten van alle jeugd.
    Beter als saai toch?
    Vermaak je eigen
    X Claudia

  • 11 November 2016 - 10:14

    Claudia Verkerk:

    Ik denk dat ik even me mond hou Jeroen.
    Ja heerlijk nog even de jeugdtijd in.
    Ik geniet zeker.
    Dit is een reis om nooit meer te vergeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Picton

Een droom die uitkomt

Ik ga tijdens mijn reis vrienden opzoeken die in Nieuw Zeeland wonen.
En ik ga met een Stray bus 6 weken rondreizen door Nieuw Zeeland.
Een wens van mij die nu echt werkelijkheid word.

De Nieuw-Zeelandse cultuur is een samensmelting van Maori en Europese cultuur. Vanwege het prachtige landschap zijn er vele outdoor activiteiten. Black of White Water Rafting, abseilen of in een band over rivieren glijden. Minder avontuurlijk ingesteld? Een helikoptervlucht over dit 'Lord of the Rings-landschap' is ook geweldig.

Aantal inwoners : 4.115.771
Oppervlakte : 270.534 km²
Hoofdstad : Wellington
Taal : Engels, Maori
Nationale feestdag : 6 februari
Munteenheid : Nieuw-Zeelandse dollar (NZD)



Weer & klimaat van Nieuw Zeeland

Over het algemeen kent Nieuw-Zeeland een gematigd zeeklimaat. Het noorden, dat dichter bij de evenaar ligt, is iets warmer dan het zuiden, maar de grootste klimatologische verschillen zijn te vinden tussen de west- en oostkust van het Zuidereiland. De veelal uit het westen waaiende wind zorgt voor uitzonderlijk veel neerslag in het zuidwesten, waar jaarlijks zo'n 8000 mm regen valt. Ten oosten van de Nieuw-Zeelandse Alpen is het veel droger. De zonnigste regio's zijn Nelson en Marlborough in het noorden van het Zuidereiland, waar veel wijngaarden zijn te vinden. Hier valt op jaarbasis gemiddeld 230 mm neerslag. In de Nieuw-Zeelandse Alpen valt tijdens de winter de neerslag veelal als sneeuw en hier zijn dan ook meerdere skigebieden te vinden. Northland en Bay of Plenty in het noorden van het Noordereiland kennen een subtropisch klimaat en hier bevinden zich veel kiwiplantages.

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

maandag 19 december weer thuis

18 December 2016

zondag 18 december taipei

17 December 2016

17 december dag van vertrek

16 December 2016

Vrijdag 16 december dag voor vertrek (terugreis)

15 December 2016

15 december
claudia

Actief sinds 28 Sept. 2016
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 22045

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2016 - 19 December 2016

Een droom die uitkomt

Landen bezocht: