Dag van vertrek 29 otkober 2016 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu Dag van vertrek 29 otkober 2016 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van claudia Verkerk - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek 29 otkober 2016

Blijf op de hoogte en volg claudia

29 Oktober 2016 | Thailand, Bangkok

Jaja dan is het opeens 29 oktober. Vanmorgen om 10.00 uur gingen we (mama, papa, maikel, jeroen en ik) richting schiphol. Nog even gezellig met elkaar koffie gedronken. Om 11.00 uur mocht ik inchecken maar dat had ik gisteren thuis allemaal al gedaan dus hoefde alleen de koffers in te leveren en mijn vragen te stellen, daarna iedereen even gedag geknuffeld (zonder een traantje te laten)ben ik richting de douane gewandeld waar ik stiekem toch wel even een traantje gelaten heb. Achter de douane heb ik geld gewisseld voor Taipei en alvast iets voor Nieuw Zeeland. Daarna was het echt tijd om naar de Starbucks te gaan voor heerlijke warme chocomelk.

Vlucht van Amsterdam naar Bangkok.
Om half 2 mocht ik boarden en om half 3 gingen we dan eindelijk de lucht in. We vlogen over Aalsmeer, de Kwakel, Kudelstaart en Zevenhoven. Rond half 4 kregen we ons avondeten al. Wat ik wel raar vind is dat je op het ene moment alles nog kan zien en het volgende moment is het donker door het tijdsverschil, voor mijn gevoel is het pas 17.00 uur maar op de klok in het vliegtuig is het al 23.00 uur.

Ik weet niet wat die vrouw naast mij heeft maar ik denk dat mijn bovenarm en bovenbeen blauw zijn door haar bewegingen want ze zit absoluut niet stil.

Zondag 30 oktober
Bij mij is het 10 voor 5 s morgens bij jullie is het nog 23.50 uur op zaterdagavond. Ik krijg zo mijn ontbijt want om half 7 landen we in Bangkok waar ik mijn eerste tussenstop heb.

  • 29 Oktober 2016 - 19:30

    Claudia:

    Nog een stukje onderweg en een paar uurtjes en je vakantie kan beginnen...
    Groot avontuur staat op je te wachten...
    Even geduld aub
    Succes met je reis...
    En lees je deze berichtjes wel?
    X claudia

  • 30 Oktober 2016 - 08:38

    Veronique:

    Lieve Claudia, ongelofelijk stoer wat je doet en gaat doen. Ik wens je een hele fijne tijd met alles wat je gaat meemaken. Jou kennende gaat dat heel veel worden.
    Groet Veronique

  • 30 Oktober 2016 - 09:56

    Sharone:

    Heel veel plezier in nieuw zeeland.
    Vindt het top van je.
    Geniet er van xx sharone

  • 30 Oktober 2016 - 10:26

    Claudia Verkerk:

    Hi Claudia jij vroeg of ik deze reacties wel lees.
    Natuurlijk lees ik ze en ga ze ook bewaren.
    Heb gezien op de website dat je dit reisverslag in boekvorm kan kopen dus dat wordt na de vakantie een leuke herinnering.
    Ik zit nu in taipei aan het diner (voor jullie 10.20 uur).
    Mocht ik niet meer (kunnen) reageren voordat jullie op vakantie gaan zou ik zeggen geniet van de sneeuw en maak ook daar een mooie vakantie van.

  • 30 Oktober 2016 - 11:03

    Justin:

    lieve claudia

    hele goeie reis en wat fijn dat we met jou mee reizen( op afstand) doe je voorzichtig en kijk je goed uit we wensen jou ongelovelijk veel plezier en geniet ervan en het is echt niet erg dat je een traantje hebt gelaten hoor dat hoort er echt ellemaal bij lieverd we blijven je volgen hoor dikke knuffels de hoogervorstjes

  • 30 Oktober 2016 - 11:05

    Claudia Verkerk:

    Jeetje wat een lieve reacties.
    Ik hoop jullie zoveel mogelijk mee te laten genieten van me reis.
    Soms moet ik mezelf even knijpen dat ik toch echt aan het avontujr ben begonnen.

  • 30 Oktober 2016 - 15:36

    Marjolanda:

    Woww..super dat je dit gewoon doet...fijne reis geniet ervan..en ik volg je zeker..!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Een droom die uitkomt

Ik ga tijdens mijn reis vrienden opzoeken die in Nieuw Zeeland wonen.
En ik ga met een Stray bus 6 weken rondreizen door Nieuw Zeeland.
Een wens van mij die nu echt werkelijkheid word.

De Nieuw-Zeelandse cultuur is een samensmelting van Maori en Europese cultuur. Vanwege het prachtige landschap zijn er vele outdoor activiteiten. Black of White Water Rafting, abseilen of in een band over rivieren glijden. Minder avontuurlijk ingesteld? Een helikoptervlucht over dit 'Lord of the Rings-landschap' is ook geweldig.

Aantal inwoners : 4.115.771
Oppervlakte : 270.534 km²
Hoofdstad : Wellington
Taal : Engels, Maori
Nationale feestdag : 6 februari
Munteenheid : Nieuw-Zeelandse dollar (NZD)



Weer & klimaat van Nieuw Zeeland

Over het algemeen kent Nieuw-Zeeland een gematigd zeeklimaat. Het noorden, dat dichter bij de evenaar ligt, is iets warmer dan het zuiden, maar de grootste klimatologische verschillen zijn te vinden tussen de west- en oostkust van het Zuidereiland. De veelal uit het westen waaiende wind zorgt voor uitzonderlijk veel neerslag in het zuidwesten, waar jaarlijks zo'n 8000 mm regen valt. Ten oosten van de Nieuw-Zeelandse Alpen is het veel droger. De zonnigste regio's zijn Nelson en Marlborough in het noorden van het Zuidereiland, waar veel wijngaarden zijn te vinden. Hier valt op jaarbasis gemiddeld 230 mm neerslag. In de Nieuw-Zeelandse Alpen valt tijdens de winter de neerslag veelal als sneeuw en hier zijn dan ook meerdere skigebieden te vinden. Northland en Bay of Plenty in het noorden van het Noordereiland kennen een subtropisch klimaat en hier bevinden zich veel kiwiplantages.

Recente Reisverslagen:

19 December 2016

maandag 19 december weer thuis

18 December 2016

zondag 18 december taipei

17 December 2016

17 december dag van vertrek

16 December 2016

Vrijdag 16 december dag voor vertrek (terugreis)

15 December 2016

15 december
claudia

Actief sinds 28 Sept. 2016
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 21968

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2016 - 19 December 2016

Een droom die uitkomt

Landen bezocht: